The boy in the striped pyjamas

| 2010-02-13 | 16:20:17 Kommentera här! » 0 st



Fick igår hem filmen "pojken i randig pyjamas" men jag hann inte se på den då jag var borta hela dagen. Såg i alla fall på den just och jag måste säga att det var nog en va de bästa filmerna jag har sett på länge!
Den handlar om en pojke som flyttar från Berlin till landet för att hans pappa fick en jobbbefordran. Pojken får tråkigt och så vandrar han iväg ut i skogen fast han inte får. En bit bort från hans hus så hittar han något som han tror är en bodgård, men det är egentligen ett koncentrationsläger. Innanför ett stängsel hittar han en pojken med en randig fångsdräkt som han tror är en pyjamas och de blir vänner i smyg.
Jag är väldigt intresserad av nazism, så den var helt perfekt för mig. Barnen spelar jättebra och den är verkligen trovärdig. Början var lite slö men det gör inget för slutet gör upp för det. Jag vet inte hur jag ska förklara den mer. Den är så otrolig och efter att man har sett den så kan man inte sluta tänka på den. Ni ska inte tveka att se den om ni undar om den är bra.

Här är trailern.




Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mail: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!