Serious entry up ahead.

Deep shit. | 2012-01-17 | 10:03:08 Kommentera här! » 3 st

Nu är det dags att vara allvarlig en liten stund. Som ni kanske vet så är jag en så kallad Straight Ally, alltså en heterosexuell person som stöder homosexuellas rättigheter. Jag har aldrig haft något emot homosexuella, det tack vare min storasyster som lärde mig tolerans tidigt. Men nu på de senaste åren har jag blivit mer och mer "supporting" efter att jag har börjat ta reda på hur mycket homosexuella får lida. Jag fattar verkligen inte hur homofober tänker, och enligt mig finns det inga bra argument varför homosexuella inte får adoptera barn, gifta sig eller helt enkelt ha mänskliga rättigheter. Allt detta leder mig till de här videon som jag tycker att är väldigt rörande.

Ryan James Yezak, en vloggare och musikvideoredigerare på youtube har gjort den här videon. Han har planer att göra en videodokumentär om diskriminering av homosexuella i Amerika. Om ni kan, var så snälla och donera eftersom det kommer kosta honom 50 000 $ att göra dokumentären. Ni kan donera här. Tack alla som har läst detta, love, don't hate <3

Kommentarer
Skrivet av: Linda

Bra skrivet little one, förstår inte heller hur det kan vara så orättvist! "Homosexuality is found in over 450 species. Homophobia is found in only one. Which one seems unnatural now?" (hittat i kommentarsfältet i Lady Dahmers blogg, jag tyckte det passade hit)

2012-01-18 @ 09:13:40
Länk: http://keepmeinsane.blogg.se/
Skrivet av: Ronja

(Y)

2012-01-18 @ 20:52:17
Länk: http://rakentajantytar.blogspot.com
Skrivet av: NATSUKO-CHAN

Ja ha aldrig förstått va folk har emot dom ... som i skolan t.ex. såg nån en bild på tror de va Jeffree Star(hihi fin hårfärg :3) på min telefon och blev helt chockade och typ så där att men usch va e de där ... D:

2012-01-18 @ 22:01:45
Länk: http://natsuko.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg

E-mail: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!